Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Guttas myshelg i stugan

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:45

Hej på er!
Jag har haft en mycket mysig och trevlig vecka med min "pudelkusin" och Hannes.
Hon fick ju komma till oss då hennes hundvakt hamnade på sjukhuset.
Nu har hon åkt hem till sin husse och matte igen och det känns mycket tomt utan henne.
Vi kommer mycket bra överens och hn är mysig omänn lite mer hoppig än vad jag är.
Själv tillbringar jag helgen med husse, matte och "ungarna" i stugan. Det är mysigt och jag har
skottat snö nosat runt tomten och gått på promenad över hängbron.
Älven har nästan frusigt och det är bara en minimal ränna mitt för oss som är öppen.
Runt den ligger änderna och "ruvar". Matte och husse tillåter inte mig att springa ner och jaga dem.
Lite synd tycker jag, de ligger ju bara och väntar på mig.
Rådjuren har srungit runt på tomten där vi skottade gångar sist vi var här.
Jag har kollat upp så jag har full koll på dem. Dessutom har grannens katt som vanligt varit här
och kollat läget på vår veranda. Det är ok om han är här då vi inte är det, men är vi det då har han inget
här att göra.
I morgon ska vi göra ett litet försök att åka ut till mynningen för en promenad.
Vi hoppas att det ska gå att komma fram för snön annars blir det väl en liten promenad här hemma,
innan vi på nytt styr kosan hem till Ramnäs.
Må så grankott på er.
Er Gutta som just nu befinner sig i sitt nordöstra revir.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:50

God lördagmorgon! Har haft mysmorgon med husse och matte. Vi vaknade vid kl 6 och låg sedan och och myste till Naturmorgon på radion. Nu har vi åtit frukost, och lyssnat till allt ellände som de stakare som bor i Japan drabbats av. Lillmatte Mag...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:42

Hej på er! Söndag eftermiddag. Jag har mycket att göra. I fredags eftermiddag åkte matte till Örebro för att hälsa på moster. I lördags kom hon hem igen och döm av min förvåning när hon hade med sig min "pudel kusin" Dina hem. Det hade trasslat...

Av ranbergens - 23 januari 2011 13:07

God söndag! I dag har vi sovit länge. Det har varit en  intensiv väcka och helg. Magda har haft "slutspurten" på sitt projektarbete så det har varit en hel del "rep" för henne och vi har väntat in henne vissa kvällar. I fredags åkte vi hem när j...

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:36

Här kommer ytterligare ett litet mail så här på söndagen. Vaknade i morse och husse konstaterade att jag fått god mat i går kväll. Jag fick bla glass. Han märkte det genom att mitt skägg var ganska stelt, har inte hunnit tvätta ur det innan jag...

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:35

Hej och hå på er! Då har det gått en vecka på jobbet. Det har varit en bra vecka och jag har träffat alla mina mysiga jobbarkompisar. I morse vaknade jag vid 6 tiden då husse satte på radion och "Naturmorgon". Det handlade om vargar och om jakt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards