Alla inlägg den 22 januari 2011

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:36

Här kommer ytterligare ett litet mail så här på söndagen.
Vaknade i morse och husse konstaterade att jag fått god mat i
går kväll. Jag fick bla glass.
Han märkte det genom att mitt skägg var ganska stelt, har inte hunnit
tvätta ur det innan jag gick och la mig i går.
Jag följde med Magda till tåget på förmiddagen, för hon skulle iväg och
repitera för sitt projektarbete (teaterstycke) som ska spelas upp i
sala silvergruva på fredag och lördag.
Tåget var 30 min försenat men jag väntade och gjorde henne sällskap
under tiden som hon fick vänta. (Matte var också med.)
Sedan gick vi hem och skottade. När vi var trötta gick vi in och fikade.
Det blev "rester" efter julen, saffransrulltårta, till alla utom till mig. Jag
fick hundgodis.
Nu sitter vi och vilar innan vi ska slutföra snöröjningen.
Vi måste också åka och hämta Magda så att hon kommer hem.
Hon hinner inte med sista tåget som går ganska tidigt på helgerna.
Ja, nu ska jag gå och hjälpa matte att fixa mat. Idag blir det kassler till
familjen, oc h torrfoder till mig.
Jag klagar dock inte för jag har fått en hel del gott i helgen.
Må så grankott på er.
Er Gutta  

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:35

Hej och hå på er!
Då har det gått en vecka på jobbet.
Det har varit en bra vecka och jag har träffat alla mina mysiga jobbarkompisar.
I morse vaknade jag vid 6 tiden då husse satte på radion och "Naturmorgon".
Det handlade om vargar och om jakten som började i morse.
Tyvärr vet jag inte så mycket om vad de sa för jag somnade ganska snabbt.
Nå väl, vi vaknade så småningom och gick ut på morgon rundan innan vi åt frukost.
Jag fick inte något ägg idag för av en olyckshändelse fick jag det redan i går.
Vi hade handlat och hon höll på att plocka in varor i kylen samtidigt som hon
kokade ägg och bakade scons. Med 3 ägg i 1 hand gled 1 ägg ur hennes hand och
ner på golvet och gick i kras.
Hurra! sa jag är det redan lördag, och slickade i mig det.
Idag har jag varit hemma med matte och Magda och myssigt och haft det "soft".
Husse och Hannes har varit hos "farmor" och fixat snön plogat och röjt undan all snö som
rasat ner från taken.
Vi tänkte att de behövde något riktigt gott så vi fixade en mycket god middag till
dem när de kom hem.
Till efterätt fick de citron och lime paj med glass. Jag fick också glass och det var mycket gott.
Nu sitter vi myser och tittar på en rolig flim, själv ligger jag i "min" liggfotölj och njuter.
Det är skönt med en sådan här kväll med hela familjen runt mig och att få mysa.
Må så grankott på er.
Er Gutta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards