Alla inlägg den 8 januari 2011

Av ranbergens - 8 januari 2011 12:28

God morgon på er!
Jag har fortfarande julledigt, men på måndag så är det dags att börja jobba.
Då börjar ju vardagen och båda mina "ungar" börjar på sina respektive skolor.
Det har varit en skön ledighet och vi har mått bra.
Det ända som oroat mig lite just nu, är att till sommaren slutar båda sina
skolor och risken är att de flyttar iväg, och långt bort dessutom, (eller nära).
Matte har samma oro, men det är ju livet.  
Matte och Magda har suttit och "surfat" efter skolor och utbildningar runt om i sverige och världen.
Ja, nu har vi firat jul och nyår och haft det mycket bra, trots snö, halka och annat
väder elände.
Vi har haft det mysigt och gjort olika saker, skottat snö, skottat snö och dessutom skottat
snö.
I går kväll så satt vi och tyckte att vi skulle göra något annat än att titta på tv.
Hannes kom på iden.
-Vi spelar monopol!
Det gjorde de och klockan var över 12 innan husse slutningen vann.
Jag låg under bordet och så gick jag upp i hallen och la mig på husses jacka som ramlat ner
på golvet.
Det är mysigt och skönt att kura ihop sig på jackan som har luddigt foder och som luktar skog och
husse.
I dag ska vi för ovanlighetens skull ut och ploga snö...
Dessuton ska vi skotta.
Det possitiva med snön är att det är mysigt att sticka ner nosen i snön "ploga", fnysa och spåra.
Ja, det var lite från mig och mina förehavanden just nu .
Vi hörs!
Må så grankott på er!
Er Gutta.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards