Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Gott nytt år från Gutta

Av ranbergens - 1 januari 2011 12:23

Gott nytt år till er alla!
Får börja med att gratta syrran till de 5 små valparna.
Det var roligt att det äntligen blev tikar även om hanar också är trevliga.
Jag har nu varit här i stugan sedan i tisdags och vi har det skönt.
Husse, matte och Hannes har skottat gångar och tak och vi blev klara
med det i går eftrmiddag. När vi var klara så började det snöa igen.
Vi skulle åkt hem idag, men snöandet har tilltagit så vi stannar till i morgonbitti.
Det går ingen nöd på oss för här är mysigt och varmt.
I dag ska vi soffta och titta på skidor, äta rester och soffta.
Jag har inte stött på mina "tikar" tror att någon är bortrest och dels är dedt så mycket
snö och halt att de inte tar vägen förbi oss, och då ser ju inte jag dem. Det är ju synd.
Jag har haft fullt upp att spåra då rådjuren som vanligt tagit vägen över vår tomt.
De har rena motorvägen över här, så jag har haft fullt upp att hålla kollen. Nu har vi ju skottat
gångar så då kommer de väl att gå där istället för att pulsa i snön.
Man måste ju underlätta för dem.
Må så snöklädda grankottar på er.
Er lätt "insnöade" Gutta.

_______________________________________________________________




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:50

God lördagmorgon! Har haft mysmorgon med husse och matte. Vi vaknade vid kl 6 och låg sedan och och myste till Naturmorgon på radion. Nu har vi åtit frukost, och lyssnat till allt ellände som de stakare som bor i Japan drabbats av. Lillmatte Mag...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:45

Hej på er! Jag har haft en mycket mysig och trevlig vecka med min "pudelkusin" och Hannes. Hon fick ju komma till oss då hennes hundvakt hamnade på sjukhuset. Nu har hon åkt hem till sin husse och matte igen och det känns mycket tomt utan henne. ...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:42

Hej på er! Söndag eftermiddag. Jag har mycket att göra. I fredags eftermiddag åkte matte till Örebro för att hälsa på moster. I lördags kom hon hem igen och döm av min förvåning när hon hade med sig min "pudel kusin" Dina hem. Det hade trasslat...

Av ranbergens - 23 januari 2011 13:07

God söndag! I dag har vi sovit länge. Det har varit en  intensiv väcka och helg. Magda har haft "slutspurten" på sitt projektarbete så det har varit en hel del "rep" för henne och vi har väntat in henne vissa kvällar. I fredags åkte vi hem när j...

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:36

Här kommer ytterligare ett litet mail så här på söndagen. Vaknade i morse och husse konstaterade att jag fått god mat i går kväll. Jag fick bla glass. Han märkte det genom att mitt skägg var ganska stelt, har inte hunnit tvätta ur det innan jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards