Alla inlägg den 1 januari 2011

Av ranbergens - 1 januari 2011 12:23

Gott nytt år till er alla!
Får börja med att gratta syrran till de 5 små valparna.
Det var roligt att det äntligen blev tikar även om hanar också är trevliga.
Jag har nu varit här i stugan sedan i tisdags och vi har det skönt.
Husse, matte och Hannes har skottat gångar och tak och vi blev klara
med det i går eftrmiddag. När vi var klara så började det snöa igen.
Vi skulle åkt hem idag, men snöandet har tilltagit så vi stannar till i morgonbitti.
Det går ingen nöd på oss för här är mysigt och varmt.
I dag ska vi soffta och titta på skidor, äta rester och soffta.
Jag har inte stött på mina "tikar" tror att någon är bortrest och dels är dedt så mycket
snö och halt att de inte tar vägen förbi oss, och då ser ju inte jag dem. Det är ju synd.
Jag har haft fullt upp att spåra då rådjuren som vanligt tagit vägen över vår tomt.
De har rena motorvägen över här, så jag har haft fullt upp att hålla kollen. Nu har vi ju skottat
gångar så då kommer de väl att gå där istället för att pulsa i snön.
Man måste ju underlätta för dem.
Må så snöklädda grankottar på er.
Er lätt "insnöade" Gutta.

_______________________________________________________________




Av ranbergens - 1 januari 2011 12:22

Hej och hå och god fortsättning på julen!
Ja, då har vi semester.
Vi kom hit till stugan  dag, men huset hemma är inte tomt då vi lämnade kvar några hemma.
Det var halt på vägen hit och det har kommit mer snö här, även om det inte är lika kallt.
Jag har sökt av tomten och konstaterat att det varit rådjur här på tomten. Var ute på vanliga rundan
och träffade en "tjej" som jag i vanliga fall brukar skälla ut men nu fjäskade jag och hejade på henne helt
stilla istället.
Vi har skottat snö och eldat så det är varmt och skönt här.
Sitter och myser i soffan under ett täcke som vi tog ner för att det skulle bli varmt.
Men vem har sagt att man inte kan ha det översig och mysa under tiden det blir varmt.
Nej nu ska jag fortsätta mysa med matte.
Må så grankott på er.
Er lätt snöiga Gutta.

Av ranbergens - 1 januari 2011 12:20

God fortsättning på er!
Ja, då har 2 av mina favorit dagar gått.
I går var vi och åt julbord hos "farmor Kerstin". Jag fick smaka en liten korv jag också,
så jag gick inte lottlös. När vi kom hem fick vi julklappar och jag fick mycket goda hundkex.
I år skulle intew husse eller matte iväg på midnattsmässa eller julotta så vi sov hela natten.
Det var skönt.
I morse vaknade vi och då började matte att duka och laga mat eftersom vi skulle få främmande i dag.
Jag hjälpte till med att hålla koll på om det tappades något på golvet.
Matte och Magda lagade mat och lyssnade på julmusik.
Tillslut var klockan så mycket att våra älskade gäster kom. Det var min pudelkusin Dina, lilla 12 veckers
pudelvalpen Hjördis som kom. De hade med sig sina mattar och även Hjördis husse Carl.
Vi hade mycket roligt när vi busade och lekte alla 3.
Efter att våra människor ätit så blev det julklappar till oss alla.
Vi blev lite trötta på slutet så Hjördis somnade i olika knän allt efter som de "stora" reste sig och flyttade på sig.
Dina somnade på en fotpall och jag i mattes knä.
Tyvärr måste de åka hem, för jag hade önskat att de stannat längre.
Nu ska jag ta det lugnt och softa i morgon. Det ska bli skönt.
Må så grankott på er.
Er Gutta

Av ranbergens - 1 januari 2011 12:19

Ja, då är det dan före dan.
Det har som vanligt varit full rulle med fullt stäk här hemma.
Husse och matte har jobbat för fullt och fixat här hemma på kvällstid.
Tack och lov har Hannes och Magda jullov. Jag har varit hemma med dem, 
mysit och städat.
Det har ju varit mycket kallt så jag har bara varit ute mycket kort för att nosa lite.
Hinner bara utanför tomten så får jag köldkramp och vill in. Tacka vet jav värmen inne.
Nu har vi hunti ganska långt och husse har just burit in vår gran, så vi ska börja klä den.
Matte har värmt glögg och satt in skinkan i ugnen. Jag har övervakat allt.
Jag åkte ju på en förkylning och lät illa. Matte pratade ju med dig Kersti om hon skulle ringa
till vetrenären. Jag hörde det och blev omedelbart så mycket bättre så matte ringde aldrig.
Nu snorar jag bara utan att snarka, gör det bara när jag är ute i kylan.
Nåväl. I morgon är det julaftton och jag längtar efter att få julklappar.
Har själv köpt en mängd klappar, bla till Hjördig (12 veckor pudelvalp) och min pudelkusin Dina.
De kommer på juldagen och det ska bli kul.
Nu har de klätt julganen undertiden jag skrivit.
Vi har firat lite i kväll eftersom jag har årsdag tillsammans med min familj.
I dag är det 6 lyckliga år sedan jag flyttade från er och in hos fam Gullberg.
Jag trivs mycket bra här och inte minst att få ligga här i min fotölj. Det är häligt.
Må så grankott på er och
En riktigt GOD JUL till er alla.
Er Gutta med familj 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards