Alla inlägg den 13 november 2010

Av ranbergens - 13 november 2010 18:34

God morgon på er!
Lördagmorgon.

Husse är ute på älgjakt,   jag och matte har haft en mysmorgon och lyssnat på

naturmorgon. När det var slut gick matte upp och åt frukost men jag ligger kvar.
Kanske det beror på att hon blev lite purken på mig när jag nästan sparkade henne
i ögonen med bakbenen när jag sträckte på mig, men det kanske också berodde på
att hon tyckte att klockan var mycket.
Nå väl, I dag är jag, matte och Hannes hemma och ska väl fixa lite.
Magda är i Köpenhamn i helgen och även om vistelsen där började lite skakigt
så ordnade det hela ju sig och det har gått bra. Jag hoppas att hon får det riktigt roligt.
Jag har jobbat i veckan och eftersom det varit snöoväder så har vi suttit inne på kontoret.
Det har varit skönt då det blåst och yrat utanför fönstret.
I torsdagskväll åkte jag och husse upp til farmor och plogade, Jag bestämde mig för att stanna kvar
där, då husse skulle på möte i går och jag inte kunde vara med. Så jag och "farmor" myste i ett dygn.
Vi tyckte båda att det var trevligt med promenader och mycket mys. Sådant gillar jag.
Matte brukar säga att jag är en riktig mys nisse. När jag är hemma med familjen sover jag antingen
ihoprullad i "min" liggfotölj eller i mattes knä.
Varför skulle man inte göra det?
Nej nu ska jag sträcka på mig äta frukost, sedan väntar morgonrundan innan dagens vedermödor sätter
igång.
Må så grankott på er.

Er Gutta!      
Av ranbergens - 13 november 2010 18:33

Vov på er!
Ja, då har måndagen gått och jag har jobbat.
Först var vi på kontoret. Jag passade på att morsa på Svea, en av mina polare
på jobbet. (Ingen könsdiskriminering här) Hon är alltid lika trevlig och pigg. Sedan så
åkte jag och husse ut i skogen och jobbade vidare, husse med skogen och jag med att nosa
för att se om det var något spännande som gått där.
I helgen var jag och Magda hemma och hade det mysigt medan övriga familjen var till Örebro
och faster Henny. De var ju alla helgonsdag med minnesgudstjänst med ljuständning för "mormor".
Nå väl, Magda stannade hemma med mig och natten mellan lördag och söndag ockuperade vi 2
husse och mattes sängar och låg och tittade på tv och dvd.
Det var då det hände!  Mitt i natten. Jag hade varit nere på golvet och kollat läget och skulle hoppa upp i sängen igen,
men Magdas täcke hade glidit ner så jag landade på överhänget och åkte ner med en smäll och drog med
mig en trave tidningar i fallet med ett brak. Magda vaknade med ett ryck och funderade på vad jag gjorde.
Hon hjälpte mig upp och så fortsatte vi att sova.
I går (söndag) kom matte och husse hem efter att ha skjutsat Hannes till skolan. Då åkte vi upp till farmor för
att hjälpa henne att byta däck. Vi passade dessutom på att gå en sväng för att kolla om det var något "vilt" som
passerat.
Ja, då är det måndagkväll igen, och imorgon ska jag till jobbet igen. Det blir kontoret då SMHI lovat snö och
dåligt väder. Vi klarar oss bra inne också.
Må så grankott på er.
Er Gutta.

Skapa flashcards