Alla inlägg den 4 november 2010

Av ranbergens - 4 november 2010 12:59

Hej på er!
Lördag! och inte vilken lördag om hellst utan lördagen den 30 oktober.
Det betyder att det är min födelsedag.
Jag har nog märkt att familjen tisslat ock tasslat en del sista dagarna.
De har varit in på djuraffären under förutvänning att de skulle köpa torrfoder,
men det luktade hundgodis om en av påsarna när de kom ut.
Mig lurar de inte.
De har dessutom köpt tårta i form av en pumpa, så vi får se om jag får smaka.
Känner jag dem rätt blir det inget till mig, vi får se.
Nå väl. Jag vaknade i morse och låg brevid matte och myste till naturmorgon på radion.
Då började husse att störa. Han skulle bort och när han var i köket och sedan gjorde sig i
ordning kunda ju inte jag ligga still utifall jag skulle få följa med.
Det fick jag inte, men det gjorde inte så mycket förefter en mysig frukost fick jag gå
mellan rundan med matte.
När vi kom hem sjöng Hannes, matte och Magda för mig och jag fick pressenter.
Hundkex och något som såg ut som torkade prinskorvar. De var supergoda.
Blir det någon kvar så kanske jag tar med en nästa gång jag kommer till er men risken är
att de går åt.
Hur som helst tog jag det lite lugnt tills husse kom hem. Då fick jag följa med honom på
utflyckt. Det gillar jag.
I kväll är det lördagsmys med familjen.
Magda har gjort en pumpalykta som vi ska tända och matte hasr gjort pumpa paj.
Jag säger bara en sak: MYS! Födelsedagsmys med faliljen.
Skickar en stor födelsedags kram till Gazza. Samt en hälsning till mamma Lona.
Må så grankott på er.
Er Gutta
Yippi!
Jag har fått tårta! Visserligen en mycket liten bit, men ändå tårta.
Den var mycket god.
Husse tog kort, vi får skicka dem senare.
Kram Gutta

_______________________________________________________________




Av ranbergens - 4 november 2010 12:57

Hej på er!
Söndagkväll.
Har varit ut med matte och husse på en runda och nu har det blivit så pass mörkt
att jag måste he mitt "raffsett" på inär jag går ut på kvällarna.
Mitt raffsett är min ref´lexväst som jag har.
Vi har hållt igång i helgen bytt däck på bilen och desutom har jag instalerat vår
nya diskmaskin.
Givetvis hjälpte ju husse till både med däckbytet och med diskmaskinen, men
utan mig hade det inte gått.
I veckan fick vi hem älgköttet, husse och Sven hade visserliggen styckat det, men
det skulle ju läggas i påsar och frysas in.
Eftersom vi just fått hem vår nya diskmaskin, (den gamla hade slutat att pumpa ut vattnet efter 20 år)
efter div problem, så var det lite fullt i köket. Vi fixade därför köttet i källaren, det var
då som de var hur taskiga som helst.
De skar och paketerade på bordet och jag stod undet, brevid låderna som  köttet låg i.
Taskigt nog fick jag inte hjälpa till, trots att jag både ville och kunde.
Nåväl så kom köttet i frysen ialla fall.
Nu är det som sagt söndag och eftersom vi har installerat diskmaskinen har vi använnt den
flitigt i dag den gamla lät ganska mycket men den nya låter kappt något alls, så nu behöver jag
inte bli rädd när de diskar.
Må så grankott på er.
Er Gutta

_______________________________________________________________




Skapa flashcards