Alla inlägg under oktober 2010

Av ranbergens - 11 oktober 2010 12:11

Hej på er!
Ja så har ytterliggare en helg gått och den här har hela familjen varit här
hemma i Ramnäs för förta gången på 3 veckor.
Vi har plockat och fixat för att försöka få ordning på alla saker som vi bara
plockat in när vi kommit hem när vi kommit hem från Örebro.
Det har gått framåt men det är fortfarande mycket kvar.
Jag försöker att hjälpa till så gott jag kan, men när jag springer runt och hoppar
uppskattar inte husse och matte alltid det.
Nu har jag och husse ledigt, för i morgon börjar älgjakten och även om de anser att
jag är för liten så kan ju inte jag gå till jobber utan husse.
Jag får ju inte spåra älg men jag kan gå med husse i drevet eller också har jag det mysigt
hos farmor Kerstin. Hur som hellst kommer jag att få vara ute en del och det tycker jag om.
Under veckan som gott har jag jobbat en hel del ute i "fält". Vi har inte varit så mycket inne
på kontoret, villket i och för sig är synd då jag har 2 snygga tikar på kontoret.
Här hemma har det varit löptikar igen så jag har haft fullt upp att hålla reda på vilka och var de bor.
Jag har väckt hela huset nu i helgen med gnäll för varför ska man sova när det är så mycket som lucktar gott.
Lyckades sätta fart på hela familjen så de har turats om att ta promenad med mig.
I går lyckades dessutom matte glöma att köpa lasangplattor villket resulterade i att jag fick dubbla
promenader till affären. Sådant älskar jag.
Nej nu ska jag krypa ner under husss täcke och ta min skönhets sömn.
Må så grankott på er-
Er Gutta.    

Av ranbergens - 11 oktober 2010 12:11

Hej på er!
Ja så har ytterliggare en helg gått och den här har hela familjen varit här
hemma i Ramnäs för förta gången på 3 veckor.
Vi har plockat och fixat för att försöka få ordning på alla saker som vi bara
plockat in när vi kommit hem när vi kommit hem från Örebro.
Det har gått framåt men det är fortfarande mycket kvar.
Jag försöker att hjälpa till så gott jag kan, men när jag springer runt och hoppar
uppskattar inte husse och matte alltid det.
Nu har jag och husse ledigt, för i morgon börjar älgjakten och även om de anser att
jag är för liten så kan ju inte jag gå till jobber utan husse.
Jag får ju inte spåra älg men jag kan gå med husse i drevet eller också har jag det mysigt
hos farmor Kerstin. Hur som hellst kommer jag att få vara ute en del och det tycker jag om.
Under veckan som gott har jag jobbat en hel del ute i "fält". Vi har inte varit så mycket inne
på kontoret, villket i och för sig är synd då jag har 2 snygga tikar på kontoret.
Här hemma har det varit löptikar igen så jag har haft fullt upp att hålla reda på vilka och var de bor.
Jag har väckt hela huset nu i helgen med gnäll för varför ska man sova när det är så mycket som lucktar gott.
Lyckades sätta fart på hela familjen så de har turats om att ta promenad med mig.
I går lyckades dessutom matte glöma att köpa lasangplattor villket resulterade i att jag fick dubbla
promenader till affären. Sådant älskar jag.
Nej nu ska jag krypa ner under husss täcke och ta min skönhets sömn.
Må så grankott på er-
Er Gutta.    

Av ranbergens - 3 oktober 2010 12:49

God morgon på er!
Har vaknat till en underbar lördagmorgon. Jag och husse har varit ute och tänt i farmors panna.
Dvs husse tände medan jag spårade och njöt av morgonen. Vi ringde och väckte matte 7,40
så att hon inte skulle missa hela denna underbara morgon.
Matte och Hannes är i stugan då de åkte upp tillsammans med Magda och 2 kompisar till henne som skulle på
konvent i Gävle. De lämnade av dem och åkte sedan till Överboda. Jag är lite avensjuk men klagar inte eftersom
husse och jag faktiskt också åkte bort. Vi åkte till "farmor Kerstin" och sov över. Det var mysigt det också.
Jag var ju i stugan förra veckan då vi hade semester och njöt av att vara lediga.
Vi gick runt Billan och jag passade på att dricka av det bräckta vattnet. Det är gott "kryddat" och det är något visst att stå
med tassarna i blöt och dricka.
När vi gick drog matte plötsligt i kopplet så att jag skulle följa med henne. Vi hade vinden i ryggen och tyvärr upptckte jag
försent varför jag inte fick gå där jag ville. Det låg en död säl på stranden och de ville inte att jag skulle börja riva i den.
Dumt det luktade ju mycket intressant. Men det var andra saker som luktade gott också. Inte minst när matte passade
på att laga mat och baka. Det luktade mycket gott. Älgkött på olika sätt och äppelpaj på längden och tvren är inte så
dumt det heller.
Under den här veckan har jag jobbat både inne och inne på kontoret. I går var jag och husse ute villket resulterade i att
jag fick sitta i mattes knä och få fästingar borttagna. Jag gillar arr sitta i mattes knä men inte på det sättet. Jag gillar att
när det är kulet sitta i mattes knä under en pläd och mysa framför tvn.
Nej nu ska jag ut och nosa runt i närområdet igen.
 Må så grankott på er.
Er Gutta

Av ranbergens - 3 oktober 2010 12:47

God morgon på er alla!
Här kommer ett morgonmail från mig.
Jag ligger och myser ochsmå sover med matte i ett hörn av soffan, medan det knastrar
i vedspisen och braskaminen. Jag och matte skjutsade iväg husse till Laxön nu på morgonen,
för hanka på kurs. Där var några som kände igen mig från jobbet, så jag passade på att heja på dem och bli lite kliad.
Jag och matte passade då på att ta ledigt och fixa en massa saker här i
stugan som vi inte hunnit tidigare.
Vi får ju dessutom tillfälle att mysa här i soffan. Tyvärr kommer ju matte på att hon ska göra saker hela tiden.
Kolla om det behövs mer ved i spisen, sätta på tvättmaskinen eller hämta kaffe. Jag vill att hon sitter still, så
jag lägger mig nog i fotöljen i stället.
Vi kom hit i gårkväll och stannar här till söndag.
Allt har varit så mycket och rörigt under sommaren så husse och matte insåg på ett tidigt stadium 
att de inte skulle hinna med allt inför höst och vinter här. Den lediga tid som funnits har gått åt till att
flytta saker från/i Örebro eller hemma. Allt har gått i ett tempo som ingen hunnit med, därför mottogs husses
kurs om vitryggar efter dalälven med stor entusiasm. Matte tog ledigt och vi åkte hit.
Vi har som sagt mycket att gör men för att orka med måste man lägga upp arbetet på ett bra sätt. Det gör vi nu.
Jag sover och matte dricker sitt morgonkaffe innan vi börjar att plocka saker damsuga och sopa.
En sak har vi bestämt oss föratt inte göra. Vi ska inte möblera om!
Några små eller längre promenader ska vi också hinna med.
Nej, nu ska jag lägga mig tillrätta och sova en stund till innan jag går ut och söker av tomten efter katter och
rådjur eller annat småvilt som kan ha passerat undet enaste tiden.
 Må så grankott på er!
Stor slick till er alla.
Er Gutta

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards