Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av ranbergens - 21 augusti 2010 16:31

Hej på er!
Ja, så har ytterliggare en vecka gått.
Den har varit "både och" . Dvs  jag har jobbat med husse både på kontoret
och i skogen. Jag har varit hemma med mina "tonåringar" och gjort livet
lite ljusare för dem, hjälpt matte och husse att möblera om i hela huset.
Eftersom det är en del möbler som ska till oss från mormor så har vi fått
göra en hel del "omstruktureringar" i huset, dvs vi har total oordning i huset.
Det har kommit hit en del saker som jag gillar. En ryamatta som jag älskar
att rulla mig på, en liggfotölj som är perfekt för mig att ligga i, matsalsbord
som är perfekt att ligga under. Vad kan man med önska sig. Liggfotöljen har genom
årens lopp varit favorit ställe för flera hundar, bla för Colle, pudeln som matte växte upp med,
och jag förstår det för den är skön. 
Vissa saker ska upp till stugan, men de får mellanlanda här hemma så länge.
Vi har som sagt haft det lite jobbigt nu en tid när mormor har dött och jag har
gjort allt för att trösta hela familjen.
I går så hade vi begravning i Sköllersta också klart var jag med, men efter som det var
lite varm i bilen skarmade jag in mig så att jag fick vara i "personalrummet"
i församlingshemmet. Dvs köket till den lägenhet som matte växte upp i.
Det var mysigt där och jag förstår att de trivdes där.
Efter kaffet så åkte vi till Örebro igen för släkten skulle äta middag.
Tyvärr höglöpte "kusin" Dina så jag kunde inte vara hos henne men då fick jag vara i
mormors lägenhet i stället. Det var helt ok och jag blev gosad och kliad av många.
Idag är vi åter hemma.
Husse jobbar men matte är hemma då hon vaknade med
en dundrande huvudvärk. Jag kröp under täcket och sympatiserade med henne.
Nu har vi kvicknat till. Jag har varit ute både med matte och med Hannes
och så har vi ätit.
Det har som sagt varit en massa "snabba resor" till Örebro, och de lär bli flera.
På söndag ska vi dit igen av flera orsaker, hämta Magda som är kvar, packa saker,
gå på tacksägelse efter mormor och eftersom skolan börjar på måndag så ska vi åka
till Fellingsbro med Hannes.
Så nu börjar sommaren att gå mot sitt slut, snart så är vi inne i vanliga lunken
igen med skolor och jobb.
Så efter all turbulens börjar det nu att återgår till det "normala".
Nej nu ska jag återgå till mina viktiga åtaganden, dvs sova i liggfotöljen.
OOPS!
Jag glömde ju och skriva om min hemska natt och förmiddag.
Magda och hennes kusin Lovisa hade kommit överens om att baka
till kaffet i onsdags. Detta medförde att Magda bakade sockerkaka
halva natten till tisdag sant tisdag förmiddag.
Jag gjorde henne sällskap. Min uppgift var att sitta och stirra in i den
stängda ungsluckan så att inte sockerkakan rymde. Man vet ju inte
med sockerkakor, de kan vara luriga.
Magda talade om för mig att jag är knäpp, medan moster komenterade
det med att jag får för lite godis.
Hur som hellst blev kakorna bra jag har fått smaka nu.
Kram Gutta

__________________________________________________
_____________




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards