Alla inlägg under juli 2010

Av ranbergens - 25 juli 2010 12:36

Hej och hå på er!
Ja så har nästan hela semestern gått och den har varit turbulent.
Vi har varit hemma och i stugan. Det turbulenta står matte för.
Matte har pendlat mellan Ramnäs - Gävle och Örebro, detta då
mormor Gun varit lite dålig. Matte gjorde en prakt räddning då
hon var i Örebro. Vi övriga var i stugan och skulle åka hem, 
då ringde matte kl. 7.00 på söndagmorgonen när vi sov och
nästan skrek i telefon: - Åk inte hem! Jag kommer.
Och det gjorde hon. Vi blev kvar 2 dygn extra pga detta och ingen
hade inget något emot detta. Det blev dessutom en extra promenad
till "Billan" i kvällssolen med matte och husse, och sådant gillar jag.
När vi kom till Överboda la jag mig utanför verandan och där i dammet
låg jag det mesta av tiden, men flyttade mig allt eftersom så att jag låg i
skuggan. När det gick någon förbi som inte fick för mig skällde jag,
men när någon av "mina" favorit tikar gick förbi gnällde jag, så att alla
i familjen visste vem som gick förbi.
Det blev ingen gräsmatta sådd nu i sommar och tur var väl det,
annars hade den torkat bort.
Matte har som sagt varit i Örebro en del och då har ju inte jag följt med.
Hon har då fått trösta sig med att "gosa" med min pudelkusin Dina
(eller skinkan som hon kallas). Hon har villigt ställt upp och suttit i mattes
knä och blivit kliad. Det är ju bra att hon och jag kan hjälpas åt så att
inte matte längtat ihjäl sig efter mig. Matte blir ändå så lycklig att träffa mig
när hon kommer hem.
Husse och matte säger att jag börjar bli långhårig så jag får nog hälsa på er
så småningom, längre fram när alla semestrar är över och matte börjar i
Köping igen.
Nej nu ska jag fortsätta min skönhetssömn i mattes fotölj.
Må så grankott på er.
Er Gutta.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards