Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Guttas Midsommar

Av ranbergens - 28 juni 2010 22:00

  Jag hoppas att ni har haft en skön midsommar. Det har jag.
Först var vi upp till "farmor" Kerstin och åt lunch, efter det var vi
till Seglingsberg och jag var med på majstångsresningen. Det var många
snygga tikar där, och jag skötte mig bra tyckte husse och matte.
När vi varit där åkte vi hem och packade för att åka till stugan.
Jag hade ju redan packat mina prylar så det var snabbt gjort.
Vi kom fram vid 21.00 tiden och satte oss på verandan och drack te.
Matte och husse funderade på om de skulle ta med mig på en romantisk
promenad i soluppgången på stranden. De satte klockan på rigning,
men när de vaknade var det mulet och straxt efter började det åska och regna.
De fattade ett mycket förståndigt beslut och fortsatte sova.
Vi hade mysfrukost när vi vaknade och sedan klippte Hannes gräs. Matte gjorde smulpaj
på våra rabarber. Vi fikade på verandan och njöt.
Husse fixade med en mängd olika saker som skulle ordnas.
Det är en hel del kvar att fixa innan det blir färdigt med möbleringen
på övervåningen. De håller fortfarande på och funderar över garderoberna men det
löser sig det vet jag.
Vi har i alla fall fixat så vår tvättmaskin inte hoppar ut och hänger tvätten själv längre.
Matte skulle ringa till byggfirman och prata med dem om det men fick en ide.
För att göra en lång historia kort: Vårt nya hus byggdes helt klart med alla maskiner
och allt instalerat, vi fick bruksanvisningar i en stor pärm.
Matte skulle tästa tvättmaskinen för att se att den fungerade. Det gick bra tills den
börja centrifugera då fick 2 personer hålla i den för att den inte skulle "rymma".
Nu gick matte in i en vitvaruaffär och frågade. Expediten log och rekomenderade
matte att titta om transportsäkringarna var borttagna. I fredagskväll kröp matte in under
bänken i badrummet och tittade in bakom tvättmaskinen. Hon konstaterade att nog satt
de kvar allt. Husse rusade till och med gemensamma krafter tog de bort dem.
I lördags morse tvättade vi för första gången en tvätt "på riktigt". Tänk vilka duktiga ägare
jag har.
Sedan tittade de på fotboll, själv låg jag ute tills det var dags att lägga oss för jag tyckte
det var så skönt ute.
I morse hade de tänkt se på soluppgången igen, men de var så trötta att de fortsatte att sova till
klockan var 6. Då gick de upp och åt frukost sedan åkte vi till Billan och gick vår promenad
i morgonsolen. Jag skuttade runt, rullade i sanden och njöt.
Det är härligt med sommar i alla fall.
Just nu ligger jag på gräsmattan här i Ramnäs. Inne kan jag inte vara för det är fotboll,
och det skriks ganska högt än på Tyskland och än på England. Det är inte lätt.
Må så grankott på er allihopa.
Er semesterfirande Gutta

_______________________________________________________________




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:50

God lördagmorgon! Har haft mysmorgon med husse och matte. Vi vaknade vid kl 6 och låg sedan och och myste till Naturmorgon på radion. Nu har vi åtit frukost, och lyssnat till allt ellände som de stakare som bor i Japan drabbats av. Lillmatte Mag...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:45

Hej på er! Jag har haft en mycket mysig och trevlig vecka med min "pudelkusin" och Hannes. Hon fick ju komma till oss då hennes hundvakt hamnade på sjukhuset. Nu har hon åkt hem till sin husse och matte igen och det känns mycket tomt utan henne. ...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:42

Hej på er! Söndag eftermiddag. Jag har mycket att göra. I fredags eftermiddag åkte matte till Örebro för att hälsa på moster. I lördags kom hon hem igen och döm av min förvåning när hon hade med sig min "pudel kusin" Dina hem. Det hade trasslat...

Av ranbergens - 23 januari 2011 13:07

God söndag! I dag har vi sovit länge. Det har varit en  intensiv väcka och helg. Magda har haft "slutspurten" på sitt projektarbete så det har varit en hel del "rep" för henne och vi har väntat in henne vissa kvällar. I fredags åkte vi hem när j...

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:36

Här kommer ytterligare ett litet mail så här på söndagen. Vaknade i morse och husse konstaterade att jag fått god mat i går kväll. Jag fick bla glass. Han märkte det genom att mitt skägg var ganska stelt, har inte hunnit tvätta ur det innan jag...

Ovido - Quiz & Flashcards