Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Guttas bröllopsbestyr

Av ranbergens - 19 juni 2010 11:35

Ja, så var det då fredagkväll. Och inte vilken fredag som hellst, utan dagen
före brölloppet med stort B. Jag har slickat mig så att jag ska vara fin, lagt
mig tillrätta på soffan och tittar på festkonserten med matte och husse.
Det är otroligt vad olika både fantasi fulla och fantsibefriade kläder det finns.
Vissa vackra och vissa från någon lumpbod med 70 talskläder. Men mest
vackra. Tänk om mina favorit tikar såg ut så där. Det vore något det.
Det spelas mycket och vacker musik, Och matte är rörd.
Matte har bestämt att hon ska åka till mormor Gun i morgon och titta på 
själva bröllopet. Hon kommer säkert att fälla några tårar under vigseln.
 
Opps. Batterierna i tangentbordet slut och jag somnade så nu är det helt
plötsligt lördagmorgon.
Matte planerar maten. Hos oss består middagen av Wallenbergare. Vad de
får på slottet kvittar tycker jag.
Nog om prinsessbröllopet.
Jag ska överlämna en förlovnings pressent till vårat kärlekspar.
Det är vår "kusin" Lovisa som förlovat sig med sin älskade Karl.
Jag har ännu inte hunnit med att träffa honom, men vad jag förstår så är
han en riktig 15 poängare (av 10 möjliga). Jag är glad av deras vägnar och
önskar dem  många lyckliga år tillsammans och att de "får" trevliga hundar
att leva tillsammans med. En stor slick tiller båda.
Nej nu måste jag sluta för jag ska gå ut och kolla vad det blir för väder.
Må så grankott på er alla.
Er Gutta

    _______________________________________________________________




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:50

God lördagmorgon! Har haft mysmorgon med husse och matte. Vi vaknade vid kl 6 och låg sedan och och myste till Naturmorgon på radion. Nu har vi åtit frukost, och lyssnat till allt ellände som de stakare som bor i Japan drabbats av. Lillmatte Mag...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:45

Hej på er! Jag har haft en mycket mysig och trevlig vecka med min "pudelkusin" och Hannes. Hon fick ju komma till oss då hennes hundvakt hamnade på sjukhuset. Nu har hon åkt hem till sin husse och matte igen och det känns mycket tomt utan henne. ...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:42

Hej på er! Söndag eftermiddag. Jag har mycket att göra. I fredags eftermiddag åkte matte till Örebro för att hälsa på moster. I lördags kom hon hem igen och döm av min förvåning när hon hade med sig min "pudel kusin" Dina hem. Det hade trasslat...

Av ranbergens - 23 januari 2011 13:07

God söndag! I dag har vi sovit länge. Det har varit en  intensiv väcka och helg. Magda har haft "slutspurten" på sitt projektarbete så det har varit en hel del "rep" för henne och vi har väntat in henne vissa kvällar. I fredags åkte vi hem när j...

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:36

Här kommer ytterligare ett litet mail så här på söndagen. Vaknade i morse och husse konstaterade att jag fått god mat i går kväll. Jag fick bla glass. Han märkte det genom att mitt skägg var ganska stelt, har inte hunnit tvätta ur det innan jag...

Ovido - Quiz & Flashcards