Alla inlägg den 18 juni 2010

Av ranbergens - 18 juni 2010 15:34

Hej på er!
Onsdag och jag ligger här och tar igen mig efter att ha jobbat idag.
Vi var på jobbet och jag träffade min kompis Svea. Vi busade lite.
Sveas husse talade om att hon saknat mig lite när jag varit ledig.
Jah har varit på kontoret i 2 dagar och det har varit skönt att få
lite variation på tillvaron. Husse åker på distriktsmöte i morgon.
Jag får inte följa med vilket jag tycker är mycket orättvist efter
som jag ju jobbar där också. Men jag ska mysa hemma istället.
Nu har, som jag nog skrivit tidigare, både Hannes och Magda sommarlov.
Så i morgon ska jag vara hemma och sätta fart på dem.
Magda är lite ledsen. Hon skulle ha varit på ett layv men det blev
inställt pga att de var för få som anmält sig. HOn har lite otur för
det är andra gången detta händer. Jag ska nog lyckas muntra upp henne.
 
Vi har börjat att räkna ner tiden inför semestern. Den bryter ut vid
midsommar. Har inte bestämt vad vi ska hitta på ännu, men jag får
väl hjälpa husse och matte att luckra upp jorden framför stugan där vi ska
fixa en gräsmatta. Jag går väl ut, krafsar, gräver och sprätter så blir det
nog bra. Matte pratar om att de ska lägga på mat jord, vad nu det är för något.
Snack, säger jag. det behövs inte.
Ja nu ska jag titta på fotboll med Hannes. Vi sitter i varsin fotölj.
Må så grankott på er.
Er Gutta.

Ovido - Quiz & Flashcards