Alla inlägg den 12 juni 2010

Av ranbergens - 12 juni 2010 12:52

Ja, då sitter jag i mattes knä framför datorn.
Det är lite mysigt för hon kliar mig.
I kväll så har vi firat att alla i fam som går i skola har sommarlov.
Tyvärr innebär det även jag har ledigt och får vara hemma.
De har grillat och ätit bakelser från Mälarchoklderian.
Jag har bara en sak att säga: TORRFODER!!!!
De satt och åt marinerad grillad fläskfillé, pommes och bakelser.
Vad får jag? Jo, torrfoder.
Var finns rättvisan här i världen?
Jag har försökt att blänga surt på matte, skicka bedjande blickar, ja
kort sagt allt, men tror ni att jag fått något? NEJ!
Sedan kommer nästa elände. Det råder fotbolls VM här hemma,
och när det inte är fotboll är det något program om kungahuset som
går.
I morgon åker matte tíll Örebro och hälsar på mormor igen.
Jag misstänker att jag får stanna här hemma med husse,
för jag får ju som vanligt inte följa med till sjukhuset.
Jag tror ju att hon skulle bli jätteglad av att se mig.
För att inte överdriva min betydelse så tror jag att jag skulle göra
alla lyckliga om jag fick följa med och vore en bra sjukvårdshund.
Nej nu får det vara slut på min klagovisa. Nu ska jag gå och
lägga mig och sova i husses knä. Sedan får vi se om jag orkar hela matchen
eller om jag går upp och lägger mig.
Det är Uruguay som spelar mot Frankrike. Bara för att vara tvärs emot
hejar jag och matte på Uruguay.
Må så gran kott på er.
Er Gutta 

Ovido - Quiz & Flashcards