Alla inlägg den 10 juni 2010

Av ranbergens - 10 juni 2010 12:37

Hej och hå!
Här kommer några rader från mig.
Jag har varit hemma och ledig under större delen av veckan tillsammans
med Hannes som är sommarledig. Magda slutar i morgon så då får vi
sällskap av henne också. Då ska vi gå ut på promenader och ha det mysigt.
Tyvärr så tycker jag att det är lite tråkigt att vara hemma, så när de går ut
med mig på morgonen innan de åker så brukar jag lägga in 4 hjulsdriften
bakåt och försöka gå till bilen istället, vilket hittils har misslyckats.
Döm av min förvåning när matte i morse drog i kopplet för att få med mig
och hon gick till bilen stället för att gå in i huset med mig.
Jag fick följa med husse ut i skogen och jobba. Vi hade det jätte mysigt.
När vi hämtade matte på jobbet tittade hon bak på mig och konstaterade att
vi jobbar oss (mig) riktigt trötta. Ibland undrar jag vad hon tänker på för tänk själv
att jag har ju mycket kortare ben än vad husse har och får hoppa för att ta mig
fram i skogen. Till det krävs mycket mer energi för mig än vad det krävs för
husse som kan ta ett steg över allt som jag får hoppa och skutta över.
Tacka för att jag blir trött.
I morgon har husse bestämt att jag ska vara hemma, själv hade jag tänkt
jobba. Vi får se vem som har starkaste viljan.
I helgen var vi killar uppe i "skogen" och klöv ved till farmor. Vi passade även på
 att gå promenader och mysa.
Matte var i Örebro och hälsade på hos "mormor" Gun, mostis och min pudelkusin Dina.
Hon kom inte hem föränn på måndag eftermiddag och då höll jag på att överfalla henne
av glädje. Vi gick på en promenad innan hon var tvungen att åka till Västerås och
titta på Magda som hade teateravslutning med sin klass och lärare. De spelade upp
sina enaktare och preformens. Matte och husse talade om att Magda varit mycket 
duktig så jag gav henne en liten uppmuntrande slick som hon uppskattade.
Nej nu måste jag gå och lägga mig för annars somnar jag här över tanjentbordet.
Må så grankott på er.
Er Gutta.

  _______________________________________________________________
Parfym och kosmetik upp till 50% billigare hos Bea




Skapa flashcards