Alla inlägg den 7 juni 2010

Av ranbergens - 7 juni 2010 12:51

Söndagkväll.
Sitter i husses knä och har det lite mysigt.
Vi kom till stugan trotts mattes förkylning. Hon ansåg att hon
lika gärna kunde vara sjuk där som att vara sjuk hemma, och i
fredags hade hon semester och den tänkte hon tillbringa i Överboda 
förkylld eller ej. I Torsdags eftermiddag tog hon sig ur sängen och
så åkte vi.
Jag har suttit ute på den nya trappen och kollat läget. Matte har konstaterat
att jag så smått börjat vakta igen när jag ny fått ett nytt hus att vakta.
Vi håller just nu på att bo in huset och jag gör allt för att känna mig hemma.
I lördags kväll satt jag, matte och Hannes i soffan medan husse satt (och sov)
i den nya fotöljen som han köpt till matte (läs mig). Han gick så småning upp
och la sig och då flyttade matte över till  fotöljen utan att jag märkte det, för jag sov också.
När jag vaknade vandrade jag runt yrvaket och räknade in alla. Matte sa då åt
mig att husse gått upp och lagt sig och att jag också skulle göra det. Så jag gick
omedelbatr upp och la mig.
I torsdags kväll satt de också i kammaren och spelade kort då gick jag upp i sovrummet
och la mig i dubbelsängen. Så nog känner jag mig hemma, fast hellst sitter jag på
verandan och myser.
Tyvärr så har jag upptäckt att grannens katt tagit sig friheter och involverat mitt revir i sitt.
Matte har talat on för mig att det inte är någon ide att försöka att sätta sig upp mot honom,
han är nämligen van med hundar, (han har 2 stycken) och bryr sig inte om mig. Det märkte jag
när jag tog till mitt bästa skall och kattkräket satt bara och tittade på mig som om jag var en 
idiot.
Vi tog som vanligt en runda på Billan, men den blev kortare för matte orkade inte riktigt.
Jag passade på att rulla runt i sand, mysa, skutta, hoppa och busa. Det är livet för en hund.
När vi kom hem så la jag mig i fotöljen och sov. Hannes låg i soffan och tittade på cykel,
matte hade hittat våra rabarber (som hon inte trott överlevt bygget ) och i ren glädjeyra
bakade hon en rabarberkaka som vi åt upp sedan.
Magda följde inte med till stugan för hon har haft "polare" här hemma på filmtime så hon har haft
mycket roligt och trevligt här hemma.
Nu har vi kommit hem och har varit uppe till farmor Kerstin och grattat på morsdag.
Jag har hållt igång sedan tidigt i morse så nu tänker jag gå och lägga mig. 
Ett stort Grattis och många slickar vill jag skicka till mamma Lona och gammelmatte Kerstin på
morsdag.
Må så grankott på er.
Er Gutta

Ovido - Quiz & Flashcards