Alla inlägg den 23 maj 2010

Av ranbergens - 23 maj 2010 11:46

Sitter framför datorn i mattes knä, (annars så når jag inte upp till tangentbordet,) för att skriva ett littet mail.
Det har varit en rolig vecka som gått. Jag har jobbat men tisdag till torsdag var jag och hjälpte "farmor Kerstin"
Husse var på kurs i Norrtälje och matte jobbade. Magda hade en tuff vecka med 2 skrivningar och 1 nationellt prov 
i matte. Matte satt och förhörde henne hela kvällarna. Hannes slutade sin termin i fredags så nu har han sommarlov.
I fredags fyllde han 20 år så nu har jag bara 1 tonåring kvar, och magda fyller 18 i morgon söndag. Usch vad tiden
går och så stora de har blivit.
I dag har vi börjat att fira Magda lite i förväg, för i morgon ska hon och matte åka till mormor i Örebro.
Mormor har kommit hem från sjukhuset men orkar inte riktigt åka hit. Dessutom har Hannes åkt på en förkylning som
vi inte vill dela med oss till mormor av.
Det är trevligt med fester och jag njuter i fulla drag. Givet vis så har jag fixat pressenter och jag är övertygad om
att Magda gillar den hon får av mig.
Till veckan ska husse på kurs igen. Den här gången till Sunsvall och då är det tur att Hannes är hemma med mig.
 
Jag har sovit hos matte sedan jag kom hem från farmor, och ibland vill jag bli kliad även tidigt på morgonen.
Matte har inte uppskattat när jag 2 mornar väckt henne vid 5 tiden genom att "buffa" intenivt på hennes hand och arm. 
Det ända jag velat har ju varit att bli kliad, matte har inte uppskattat det pga att på fredagmorgonen skulle hon upp
kl 6,00 och ville sova 1 timme till, och på lördagmorgonen var hon trött när hon varit på "klinikfest" och inte kom hem
föränn kl 00,30, Då tänkte hon ta tillfället i akt och få sova lite längre än till kl 5, men det tyckte inte jag.
Husse var diplomatisk och kliade mig lite så hon fick sova lite till.
Visst är mäniskor lustiga ibland. Det är ju jättemysigt att bli kliad tidigt på morgonen.
Må så grankott på er.
Er Gutta 
Foto: Fam: Gode-Gullberg  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards