Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Guttas vecka

Av ranbergens - 12 maj 2010 11:31

  
Foto. familjen Gullberg
Ja,då har ytterligare en
 arbetsvecka gått och våren har kommit längre.
under veckan har jag jobbat med husse. Vi har varit ute i skogen ganska
mycket, bla med våra polare från länstyrelsen.
När vi var ute i skogen passare jag på att gräva och busa lite.
De hade roligt åt mig när jag när jag hoppade runt anföll pinnar och
"bet ihjäl" pinnarna samt skällde. Jag är ju visserliggen 5 år men bustakterna sitter i och
jag vet hur man roar sig.
Som ni vet så kan jag även njuta av livet. Nu när våren kommit så passar jag på
att njuta i fulla drag. När husse och våra jobbar kompisar sitter dom vid entren
på kontoret där de har fönster sol och bordsgrupp. Själv brukar jag ligga inne på
husses och mitt rum men vid fikat smyger jag mig ut för att göra dem sällskap.
Ibland blir jag upptäckt och får gå tillbaka in på rummet och ibland får jag ligga
kvar, det beror oftast på vilka som är där eller om det är "gäster" på besök.
I veckan la jag mig i solen vid glasdörren och njöt i solskenet på entremattan.
Jag la mig skönt på rygg och hade nästan somnat när det hände. Jag hör
hur någon skrattar och säger till husse. Hur är det med din tax eller är det en katt!!!!
Taxar tycker väll inte om att ligga på rygg med benen i vädret.
Jag svarade som jag brukar på dumma frågor och påståenden:
"Sover Dolly Paton på mage eller bajsar björnen i skogen????"
Dum fråga kräver dumt svar.
Jag är Gutta Gullberg, livsnjutaren och jag ligger på rygg.!
I går morse var jag och husse en snabbis upp till "farmor Kerstin" för att fixa ved.
Jag passade på att äta ute, då menar jag inte på restaurang utan ute i det fria, mysigt.
Sedan åkte vi hem och jag stannade hos Magda som höll på med skolarbete.
Husse och matte åkte för att hämta Hannes som varit på skolresa till gotland
i en vecka och kom hem till Fellingsbro sent fredag kväll. Matte var också och hälsade på
mormor Gun som var på sjukhus och behövde muntras upp lite.
Jag erbjöd mig att ställa upp och följa med, för jag är bra på att muntra upp och 
vara mysigt sällskap om man är lite "låg" men matte förklarade att jag (som vanligt)
inte får vara på sjukhus. Så jag fick som sagt stanna hemma och hjälpa Magda
då hon skrev sitt arbete om miljögifter i stället. 
Under veckan som varigt har jag jobbat hårt även på fritiden med att muntra upp matte.
Hon har kommit hem från jobbet och "drypit" i säng. Snacka om att vara låg.
Dom har infört ett nytt data system och det har tydligen varit jobbigt.
Då behöver man en mysig tax som ställer upp med promenader och mys
så att man orkar med nästa dag. Det gör jag gärna. Vad gör man inte för Matte!
Må så grankott på er!
Er Gutta

_______________________________________________________________




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:50

God lördagmorgon! Har haft mysmorgon med husse och matte. Vi vaknade vid kl 6 och låg sedan och och myste till Naturmorgon på radion. Nu har vi åtit frukost, och lyssnat till allt ellände som de stakare som bor i Japan drabbats av. Lillmatte Mag...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:45

Hej på er! Jag har haft en mycket mysig och trevlig vecka med min "pudelkusin" och Hannes. Hon fick ju komma till oss då hennes hundvakt hamnade på sjukhuset. Nu har hon åkt hem till sin husse och matte igen och det känns mycket tomt utan henne. ...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:42

Hej på er! Söndag eftermiddag. Jag har mycket att göra. I fredags eftermiddag åkte matte till Örebro för att hälsa på moster. I lördags kom hon hem igen och döm av min förvåning när hon hade med sig min "pudel kusin" Dina hem. Det hade trasslat...

Av ranbergens - 23 januari 2011 13:07

God söndag! I dag har vi sovit länge. Det har varit en  intensiv väcka och helg. Magda har haft "slutspurten" på sitt projektarbete så det har varit en hel del "rep" för henne och vi har väntat in henne vissa kvällar. I fredags åkte vi hem när j...

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:36

Här kommer ytterligare ett litet mail så här på söndagen. Vaknade i morse och husse konstaterade att jag fått god mat i går kväll. Jag fick bla glass. Han märkte det genom att mitt skägg var ganska stelt, har inte hunnit tvätta ur det innan jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards