Alla inlägg den 2 maj 2010

Av ranbergens - 2 maj 2010 11:33

Hej!
Ja då har sista aprill passerat och första maj kommit.
Sista aprill var jag först på joobbet och kämpade på, men matte fixade så att hon
slutade tidigt så vi åkte hem strax efter lunch. Efter att vi varit och köpt tårta så åkte
vi hem och lagade mat. DVS matte skar grönsaker i massor för vi fick främande och
det vankades tackos som vanligt på valborg. Det var "gänget" från Halvarsbenning
som kom. Det är mysigt när de kommer och jag gillar dem helskarpt.
Magda hade dessutom 3 av sina kompisar som kom och som sovit över.
Allt är jättemysigt. Nåväl, Matte lagade mat i går eftermiddag och husse höll på
för fullt ute. Jag passade på att smyga mig ut genom dörren som ar litepå glänt.
Jag var mycket noga med att inte smita så jag satte mig brevid trappen utanför.
Tyvärr blev jag upptäckt och de trodde förståss att jag skulle smita vilket ju var helt fel.
Jag blev i alla fall satt i långkoppel utanför trappen och jag passade på att spåra
igelkotten som vaknat och även i år trivs i vår trädgård.
Matte hade stekt 3 st kycklingfileer som hon skurit i bitar, de skulle kylas av och hon
la på ett tungt lock och ställde t de på trappen. Någon....!? öppnade dörren och petade
på så sätt av locket.
Magda och hennes kompisar kom hem och matte bad henne ta in grytan med kyckling.
Hon tittade på den tomma grytan och på mig ropade på matte och frågade vilken kyckling.
Matte var inte glad på mig och sa att det trodde hon inte om mig. Det hela ordnade sig då
hon hade mer kyckling i frysen.
Sedan komm alla och vi hade en mycket trevlig kväll. De gick ut och tittade på majbrasan
och det häfftiga fyverkeriet.  Jag bryr mig inte så mycket om det, men när de skulle åka hem
till Norberg sent på kvällen gick jag och husse ut, det hade varit en lång och intensiv dag
så när jag kom in höll jag på att somna i hallen, men lyckades i alla fall ti mig in till sovrummet
där väntade en bäddad varm och skön säng. Jag somnade omedelbart mellan matte och husse.
I dag har jag och husse varit ute i skogen hela dagen och motionerat bort kycklingen jag hävde i
mig i går. Det blev ju lite till mat förutom kyckligen.
Ha det så bra.
Må så grankott på er.
Er Gutta
Foto: K Säll  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards