Alla inlägg den 18 april 2010

Av ranbergens - 18 april 2010 11:49

Foto: Fam Gode-Gullberg  

Av ranbergens - 18 april 2010 11:41

Nu har veckorna återgått till sitt vanliga lunk igen.
Jag har börjat jobba utomhus med husse igen.
Vi har varit ute i skogen flera dagar och det har varit underbart.
Visserliggen blev jag lite sur på husse när han tyckte att jag
skulle ta mig fram, i  vad jag ansåg, lite för djup snö,
men det straffade sig ( för honom). Jag vägrade nämligen gå och
la in 4 hjulsdriften bakåt medan husse gick framåt. Då hände det
som brukar hända. Mitt halsband åkte av och husse stod
med kopplet i handen utan hund. Snopet för honom. Han fick givetvis
gå tillbaka och lyfta mig över snöhindret så att vi kom vidare.
I går hjälpte jag husse och Hannes att byta däck på bilen.
Vi tordes inte göra det tidigare eftersom det kom snö och
vi skulle ut på skogsvägar, men nu är det gjort. Och idag ska
vi fortsätta med nästa bil nämligen farmors. Hon har inte varit ute
och åkt något så det har inte behövts tidigare.
Nu har liver på "löpfronten" lugnat ner sig, men istället så har
ju våren kommit och all snön försvunnit. Det betyder att jag kan sitta ute
i långkoppel och mysa. Finns det något bättre än att sitta brevid trappen
känna alla dofter i nosen och speja ut övet tomten. Det är livet!
När vi varit i stugan och det varit snö så är det jag som kollat snödjupet.
(Det syns på kortet) Jag mäter snödjupet i "taxameter". 
Må så grankott på er.
Er Gutta

_______________________________________________________________




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards