Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Gutta i nysnö

Av ranbergens - 23 mars 2010 11:23

Det var ett tag sedan jag skrev nu. Datorn har varit upptagen och familjen tycker att det är jag som minst behöver få använda.
Därför har det dröjt innan jag kunnat skriva.
Ja, vad har då hänt sedan jag skrev senast? Jag får tänka efter.
Förutom att jag jobbat på kontoret så har jag varit med husse och Hannes uppe hos "farmor" och plogat.
Det har rasat massor med snö från de stora lagårds och magasinstaken, som vi fixat bort. Jag
hjälpte till genom att åka med i traktorn och när jag inte gjorde det så åkte jag spark med "farmor" eller husse.
Husse var på kurs i Arlandastad under 2 dagar och då passade jag på att hälsa på hos "farmor Kerstin" själv.
Vi hade trevligt och jag hade gärna stannat längre men husse kom ju hem och ville då gärna träffa mig.
Annars har livet knallat på som vanligt.
I helgen låg jag och sov med matte och husse i soffan framför tv. Vi sov till "körslaget". Det är ett bra program som
jag sover skönt till. Det är roligt för familjen hade samma uppfattning om körerna och inte som det var med melodifestivalen.
Alla tyckte olika, omväxling förnöjer.
I går morse snöade det riktigt mycke. Då tog jag och matte en långpromenad runt bruket och lite till.
Det var mysigt att hoppa runt i nysnön. Det tyckte matte med. Vi tog en kaffepaus hos "moster Mimmi" efter halva vägen,
 och passade på att prata lite med henne innan vi gick vidare hem.
På eftermiddagen så var övriga fam bjudna till min kompis Christoffer som fylde år. Jag fick vara hemma,
men det gjorde inte så mycket för jag var ganska trött efter promenaden och jag skulle ju ut och skotta
senare på dagen och då gäller det ju att orka. Så jag låg kvar hemma och sov.
Ja så är det måndag igen och husse ska ut och hämta "vattenprover" som nog består av is.
Han ska ut på småvägar och ibland är det tveksamt om de är plogade så jag tänker stanna och ta igen mig på kontoret medan han åker.
Må så grankott på er i snövädret.
Er Gutta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:50

God lördagmorgon! Har haft mysmorgon med husse och matte. Vi vaknade vid kl 6 och låg sedan och och myste till Naturmorgon på radion. Nu har vi åtit frukost, och lyssnat till allt ellände som de stakare som bor i Japan drabbats av. Lillmatte Mag...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:45

Hej på er! Jag har haft en mycket mysig och trevlig vecka med min "pudelkusin" och Hannes. Hon fick ju komma till oss då hennes hundvakt hamnade på sjukhuset. Nu har hon åkt hem till sin husse och matte igen och det känns mycket tomt utan henne. ...

Av ranbergens - 12 mars 2011 11:42

Hej på er! Söndag eftermiddag. Jag har mycket att göra. I fredags eftermiddag åkte matte till Örebro för att hälsa på moster. I lördags kom hon hem igen och döm av min förvåning när hon hade med sig min "pudel kusin" Dina hem. Det hade trasslat...

Av ranbergens - 23 januari 2011 13:07

God söndag! I dag har vi sovit länge. Det har varit en  intensiv väcka och helg. Magda har haft "slutspurten" på sitt projektarbete så det har varit en hel del "rep" för henne och vi har väntat in henne vissa kvällar. I fredags åkte vi hem när j...

Av ranbergens - 22 januari 2011 16:36

Här kommer ytterligare ett litet mail så här på söndagen. Vaknade i morse och husse konstaterade att jag fått god mat i går kväll. Jag fick bla glass. Han märkte det genom att mitt skägg var ganska stelt, har inte hunnit tvätta ur det innan jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards