Alla inlägg den 11 mars 2010

Av ranbergens - 11 mars 2010 13:09

Ja, då har min andra sportlovsvecka gått. Jag har faktiskt jobbat
några dagar den här veckan då Magda varit hos kompisar. I onsdags
var hon på premiären av "Alice i underlandet" och då fick inte jag följa.
I tidags så sov "farmor" Kerstin över och på morgonen när husse
och matte  skulle ha med mig till jobbet så var jag borta 2 gånger!!
De letade efter mig men kunde inte förstå vart jag tagit vägen.
De letade tills de båda gångerna hittde mig i soffan hos farmor
under täcket. Vi kom i alla fall iväg i tid.
Husse har fyllt år i veckan, men eftersom vi kom hem sent den dagen
så bjöd matte husse på "rang" på tuman hand dagen innan.
På morgonen fick han ett paket av mig och matte. (Det innehöll ett par röd vit
rutiga kalsonger som han ska ha när han är ute med mig för att inte frysa)
Vi övriga firade honom i går med tacos och tårta som matte
och Magda fixade vi hade lördagsmys med melodifesitval.
Vi hade lite olika åsikter om "rätt låt gick vidare". Husse, matte
och Magda tyckte att fel låtar gick vidare, medan Hannes tyckte att
en av låtarna var rätt. Själv sov jag och brydde mig inte.
Jag har försökt att muntra upp matte lite. Hon har varit lite "låg"
sedan i fredags, när hon hon fick ett brev från "Sves hovrätt".
Jag tror att det har med branden i vår stuga att göra. Försökte muntra
upp henne så gott jag kunde. Jag hoppade och busade, tigde lite godis
(vilket jag vet att jag inte får men vad gör man inte för att muntra upp), tog plats i hennes
fotölj så att hon fick trängas med mig. Hon verkade lite gladare efter min insatts. 
Idag på morgonen vaknade jag och husse tidigt vi preparerade med gröt.
Matte vaknade och gjorde oss sällskap med filmjölk och kaffe.
Vi satte oss i källaren åt och tittade på starten av vasaloppet.
Efter det gick vi morgonrundan och husse är uppe på taket och "petar ner snö"
så att inte jag eller övriga fam ska få det i huvudet.
Själv så har jag lagt mig och sova det tar på krafterna att köra vasaloppet.
Må så grankott på er.
Er Gutta

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Besöksstatistik

Arkiv

Kategorier

RSS


Skapa flashcards